
Hotellmareritt: – Ser ut som blod
– Ikke blitt rengjort på månedsvis, tordner gjest.
En britisk gjest som deler sine hotellopplevelser på TikTok under navnet yourecrazyemily, gir hotellet Hesperia Apartments Bristol Playa hard medfart etter ferien.
På videoplattformen omtaler hun trestjernershotellet som Fuerteventuras verste. Se videoen lenger ned i saken.– Det er bare ekkelt
– Når vi kom inn på rommet var det ekkelt, skittent og hadde ikke blitt rengjort. Det ser ikke ut som om det er vasket på måneder, sier hun i videoen, og fortsetter:
– Jeg ba om å få bytte rom men det gikk ikke fordi det var fullbooket. Jeg ba de om å vaske rommet og dette er etter at de påstår de har gjort det. Det er bare ekkelt.
Søppel og knust glass
I videoen viser hun frem et skittent toalett, noe som ligner insektegg og møkk langs lister og på kjøkkenbenken, søppel og knust glass utenfor rommet, og solsenger som åpenbart har sett bedre dager.
På en vegg viser hun frem noe hun mener ser ut som blod eller sminke.
Ble flyttet
Etter klager til representanten fra Jet2Holidays fikk de tilbud om nytt rom, men da var ferien allerede godt i gang. Imidlertid fikk de et nytt dusjhode og toalettsete.
– Men det er sannsynligvis verre, kommenterer Emily i videoen, og viser et videoklipp av at dusjen oversvømmes på grunn av et dårlig avløp.
Jet2Holidays sendte angivelig også noen fra hotellet for å vaske rommet enda en gang, uten at dette ble gjort skikkelig.

– Etter tre dager flyttet Jet2Holidays oss endelig, men dette vil jeg ikke anbefale i det hele tatt, konkluderer hun.
I videoens beskrivelse gir hun imidlertid turoperatøren skryt for å være veldig forståelsesfulle og hjelpsomme, og legger til at de storkoste seg under resten av ferien på et annet hotell.
Hotellet beklager
Overfor Canariavisen beklager hotellet opplevelsen til gjesten, og sier dette var et engangstilfelle.
–Ledelsen ved Hesperia Bristol Playa beklager dypt det som fremstilles i denne videoen, som ikke reflekterer essensen av vår hotellservice og kvalitet. Videoen viser en isolert hendelse som følge av et spesifikt problem, som ble raskt håndtert og løst. Hos Hesperia Bristol Playa har vi over 25 års erfaring, og vi har konsekvent utmerket oss for å levere en kundefokusert tjeneste, og vi er anerkjent for vårt fokus på gjestenes tilfredshet, som er kjernen i vår virksomhet, skriver Berta Roig i kommunikasjons og PR-selskapet Kreab på vegne av hotellet.