Foto: Maspalomas24H

Las Palmas vil lokke til seg turister fra sørsiden

Det får lokale næringsdrivende til å rase.

Publisert Sist oppdatert

Las Palmas har satt av 77000 euro til å reklamere for seg selv i turistområdene Maspalomas, Playa del Inglés og Meloneras.

Kampanjen skal oppfordre turister til å besøke hovedstaden under oppholdet på Gran Canaria.

Kampanjen har skapt misnøye blant lokale næringsdrivende i Maspalomas.

– Las Palmas vet ikke hva de skal vise til turistene. Kanskje en brent båt i Santa Catalina eller Las Canteras med uteserveringer som tar opp all offentlig plass, sier en næringsdrivende til avisa Maspalomas24H.

Kampanjen bruker reklameflater på bymøbler i turistområdene til å vise frem noen av byens hovedattraksjoner som Plaza de Santa Ana, katedralen, fasaden til Gabinete Literario, Caldera de Bandama og El Confital-bukten. Plakatene viser også frem strender som Alcaravaneras og Las Canteras.

De er hengt opp på blant andre Annex II i Playa del Inglés.

Andre steder er Paseo Costa Canaria, Paseo de Meloneras, Charca de Maspalomas, Avenida de Italia, Avenida de Tirajana, Alféreces Provisionales og Parque Tropical, skriver Maspalomas24H.

Powered by Labrador CMS