Las Palmas vil lokke til seg turister fra sørsiden
Det får lokale næringsdrivende til å rase.
Las Palmas har satt av 77000 euro til å reklamere for seg selv i turistområdene Maspalomas, Playa del Inglés og Meloneras.
Kampanjen skal oppfordre turister til å besøke hovedstaden under oppholdet på Gran Canaria.
Kampanjen har skapt misnøye blant lokale næringsdrivende i Maspalomas.
– Las Palmas vet ikke hva de skal vise til turistene. Kanskje en brent båt i Santa Catalina eller Las Canteras med uteserveringer som tar opp all offentlig plass, sier en næringsdrivende til avisa Maspalomas24H.
Kampanjen bruker reklameflater på bymøbler i turistområdene til å vise frem noen av byens hovedattraksjoner som Plaza de Santa Ana, katedralen, fasaden til Gabinete Literario, Caldera de Bandama og El Confital-bukten. Plakatene viser også frem strender som Alcaravaneras og Las Canteras.
De er hengt opp på blant andre Annex II i Playa del Inglés.
Andre steder er Paseo Costa Canaria, Paseo de Meloneras, Charca de Maspalomas, Avenida de Italia, Avenida de Tirajana, Alféreces Provisionales og Parque Tropical, skriver Maspalomas24H.