Sanddynene i Maspalomas brukes i ny kampanje for det franske motehuset Louis Vuitton. Foto: Pixabay

Louis Vuitton spiller inn reklamekampanje i Maspalomas


Franske Louis Vuitton har pekt seg ut sanddynene i Maspalomas som bakgrunn i sin neste reklamekampanje. Totalt 50 personer skal delta i produksjonen, inkludert modeller, fotografer, stylister og teknisk personell.

Også andre stender i området skal brukes som lokasjon for innspilling og fotografering av det franske motehuset.

Produksjonen har allerede søkt om tillatelse fra kommunen og kystverket.

Louis Vuitton er ikke det første designermerket som legger produksjoner av reklamer til Maspalomas. I desember gjorde Ives Saint Laurent det vakre naturmonumentet om til den reneste catwalk, da de skulle viste frem kvinnekolleksjonen for våren 2021.

Turistrådmann i kommunen, Alejandro Marichal, er positiv til slike produksjoner.

– De er avgjørende for å synliggjøre vår destinasjon og sette medias søkelys på oss. I tillegg til inntekter fra selve produksjonen er det også en kulturell og økonomisk berikelse som turistsektoren kan dra nytte av, sier Marichal i en pressemelding.

Og Kanariøyene generelt er meget populært når produsenter skal velge ut sted for innspilling av reklame.

Blant annet var Gran Canaria stjernen i en ny reklame for Adidas tidligere i år, sammen med den spanske atleten og fjelløperen Pablo Villa.

I reklamen ser man hvordan fjelløperen tar utfordringene på strak arm når han løper gjennom den spektakulære naturen i fjellene på Gran Canaria.

Adidas føyer seg dermed inn i rekken av store multinasjonale selskaper som velger Kanariøyene for innspilling av sine reklamefilmer. Vi har samlet et knippe av de under.

Canon:

Fanta:

Nivea:

Panasonic: