
Mercadona senker prisene på 1000 produkter
Ligger an til priskrig.
Mercadona har annonsert at de vil senke prisene på mer enn 1000 produkter i løpet av 2024. Dette er en del av selskapets strategi om å redusere salgsprisene i takt med fallende kostnader, opplyser kjeden i en pressemelding.
– Leverandører og samarbeidspartnere har gjort en god innsats for å redusere kostprisene slik at kundene kan nyte godt av dette så raskt som mulig, sier José Manuel Burguera, direktør for prisstrategi i Mercadona.
For å realisere disse prisreduksjonene har Mercadona investert 150 millioner euro i ulike optimaliseringstiltak.
Tiltaket forventes å gi kundene en årlig besparelse på opptil 150 euro, ifølge kjeden.
Prisreduksjonene omfatter blant annet produkter som fisk, brød, pasta og olivenolje. Spesielt olivenolje har økt kraftig i pris de siste årene, og nå kutter kjeden prisene på disse produktene. Også i januar senket Mercadona prisene med gjennomsnittlig 14% på olivenolje.