Siste
Foto: Norwegian

Nå blir dette enklere hos Norwegian

Norwegian innfører nå nye digitale løsninger for å gjøre reisen enklere ved forsinkelser eller kanselleringer.


Selskapet vil tilby automatisk utdeling av matpenger gjennom digitale vouchers, og enklere tilgang til hotellbooking ved omfattende forsinkelser.

En av disse løsningene er iCoupon, som erstatter de manuelt utdelte matkupongene ved forsinkelser, skriver Flysmart24.

Nå vil reisende få matkortet digitalt, knyttet til deres boardingkort.

– Når man har funnet utsalgsstedet der man ønsker å bruke verdien i kortet, kan man skanne strekkoden på boardingkortet. I strekkoden er flynummeret, reisedato og avreiseflyplass kodet inn slik at boardingkortet kan matches mot den voucheren vi har utstedt digitalt. Denne voucheren kan da brukes som betalingsmiddel hos utsalgsstedet, forklarer Eline Skari, kommunikasjonsrådgiver i Norwegian, til Flysmart24.

Den andre løsningen, kalt Stranded Flight Solution, skal gjøre det enklere for reisende å få tilgang til hotell når flyturen blir kraftig forsinket.

Senior kommunikasjonsrådgiver i Norwegian, Eline Hyggen Skari. Foto: Thomas Brun NTB / Kommunikasjon

Passasjerene vil få en melding fra Norwegian med en lenke til tilgjengelige hoteller, og kan selv velge hvor de vil overnatte.

Når passasjerene har valgt hotell, vil booking og betaling automatisk bli håndtert av flyselskapet.

Disse nye løsningene har allerede blitt godt mottatt av reisende, ifølge Skari.

– Etter lanseringen har vi fått mange hyggelige tilbakemeldinger fra kunder som syntes dette er veldig effektivt og fungerer fint, sier hun.

 

Debatt
Canariavisen oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.