–⁠ Får vi ekstra betalt for å lyve til kundene?

Det er spørsmålet en spydig bruker stilte til Sector Alarm, når de søkte etter norsk teamleder i Spania. «

Publisert Sist oppdatert

Tilbakemeldingene ble neppe helt som planlagt for Sector Alarm, når de skulle søke etter et ny teamleder til sitt kundeservice- og salgssenter i Spania.

Alarmselskapet – som riktignok scorer høyt på Norsk kundebarometer – benytter dørselgere og telefonselgere for å selge alarmpakker til nordmenn. Rundt 70 av disse sitter sør i Spania, på selskapets call-center i Fuengirola.

»Er du klar for neste steg i karrieren? Vil du jobbe med et internasjonalt selskap med høy arbeidsglede? Akkurat nå søker vi en norsk teamleder til vårt kundeservicesenter. Høres dette ut som deg, eller en du kjenner? Søk i dag!»

Slik lyder jobbannonsen til selskapet. Svarene i kommentarfeltet tyder imidlertid på en viss misnøye.

– Vil ikke si at de som har banka på døra har sett ut som de har noe særlig livsglede, er en av kommentarene.

En annen lurer på lønnsbetingelsene:

– Får vi ekstra betalt for å lyve til kundene og?

Kommunikasjonssjef i Sector Alarm, Sissel Eckblad, sier hun ikke kjenner seg igjen i kommentarene.

– VI er opptatt av trygghet og etterrettelighet og hvordan vi fremstår, og dette er hovedbudskapet på vår selgeropplæring. På generelt grunnlag vil vi derfor si at vi ikke kjenner oss igjen i disse kommentarene, sier hun til Canariavisen.

Hun sier selskapet får mange hyggelige tilbakemeldinger om sine dørselgere også.

– Og vi mener bestemt at denne beskrivelsen ikke er representativ for Sector Alarm eller for Sector Alarms selgere. Dette bekreftes også av våre regulære medarbeiderundersøkelser, som viser at medarbeiderne trives svært godt i Sector Alarm, avslutter hun.

Powered by Labrador CMS