Nina (55) raser mot TUI: – Det er bokstavelig talt dritt
Den årlige reisen til Gran Canaria ble alt annet enn en hyggelig opplevelse.
– Jeg skjønner ikke at det er mulig, forteller Nina Reiten Schjetne til Canariavisen.
Drittbeskjed
Trønderen så frem til en fin 14-dagers ferie på Gran Canaria, men da hun ankom hotellet la hun blikket på en ubehagelig beskjed. På et skilt på hotellet Green Park Apartments stod det at gjester måtte kaste brukt dopapir i søppelbøtta.
– Det er bokstavelig talt dritt, sier hun skuffet.
55-åringen, som har feriert på øya siden hun var 11 år gammel, har aldri opplevd noe lignende. Derfor tok hun kontakt med reiseselskapet Tui som hun bestilte reisen igjennom. Av dem fikk hun beskjed om at dette er vanlig og at hun måtte godta hotellets regler.
Se Tuis svar lenger ned i saken.
– Dårlig kundeservice
Etter flere samtaler med reiseselskapet fikk hun til slutt to tilbud med muligheten om å bytte hotell. Disse alternativene kom på 1 200 euro og 3 810 euro. Eller om lag 14 000 og 45 000 norske kroner.
– Jeg føler meg ikke ivaretatt som kunde i det hele tatt, forteller 55-åringen som har reist med TUI mange ganger tidligere og legger til:
– Før har jeg aldri hatt noe negativt og si om TUI, men nå føler jeg meg veldig dårlig behandlet. Jeg opplever de jeg snakker med som frekke og at de ikke ønsker å finne en løsning.
Villig til å gå langt
Schjetne som har MS, ble operert for tre uker siden og frykter nå for helsa. Hun forteller til Canariavisen at hun nå har gått til innkjøp av håndsprit og munndbind for at hotelloppholdet skal bli levelig.
– Bare tanken på at alt dopapiret med avføring ligger rundt på hotellet og gjærer i varmen gir meg frysninger. Det blir veldig mye bakterier av det, grøsser hun.
Hvordan ferien blir er Schjetne usikker på og hun er svært skuffet over TUIs håndtering av det hele. Derimot er hun rimelig sikker på at hun vil kjempe for å få kompensasjonen.
– Jeg tar det gjerne til rettssystemet, det er helt ubegripelig, forteller Schjetne.
Dette sier TUI
– Vi kommenterer aldri enkeltsaker, sier kommunikasjonssjef for TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen til Canariavisen og fortsetter:
– Hotellet er beskrevet på TUIs nettsider som et enkelt leilighetshotell med en offisiell klassifisering på 2 stjerner. Generelt kan jeg si at vi alltid ønsker at kundene våre skal være fornøyde når de er på ferie med oss.
– Dersom de opplever at hotellstandarden ikke lever opp til forventningene, oppfordrer vi til å ta kontakt med oss på reisemålet. Dersom løsningen man tilbys ikke oppleves som god nok, må man ta kontakt med vår reklamasjonsavdeling når man kommer hjem.
– Når man er ute og reiser, er det vanlig at man enkelte steder ikke kan kaste toalettpapiret i toalettet grunnet fare for at toalettet blir tett, legger hun til.