Vil markedsføre Kanariøyene som et «helsemessig sikkert» reisemål
Den kanariske turistministeren oppfordrer øygruppen til å dra nytte av krisen ved å selge Kanariøyene som et helsemessig sikkert reisemål.
Denne tirsdagen snakket turistministeren Yaiza Castilla om hvordan Kanariøyene må ta en 180-graders sving i markedsføringen av øygruppen som en turistdestinasjon. Ifølge Castilla har viruskrisen vist oss både svakheter og styrke i den kanariske turistnæringen – styrker hun mener øygruppen må benytte seg av.
Bærekraft og kunstig intelligens
Under en spørrerunde i kontrollkommisjonen i parlamentet på Kanariøyene oppfordret ministeren til at turistnæringen må dra nytte av krisen for å reaktivere sektoren. Hun vil tilpasse turistsektoren basert på bærekraft, omsorg for miljøet og bruk av teknologi og kunstig intelligens.
I tillegg mener turistministeren at øygruppen må markedsføres som en helsemessig trygg destinasjon.
Castilla snakket også om svakhetene som har kommet frem i lyset av viruskrisen. Hun nevnte spesielt øygruppens avhengighet til internasjonale selskaper for frakt av passasjerer og reise.