Tenerife satser på innovativ markedsføring av øya

Øyrådet på Tenerife tar i bruk nye metoder for å tiltrekke seg flere turister til øya. Nå satses det på digitale kanaler og interaktive opplevelser. «


Øyrådet på Tenerife ønsker å ta i bruk nye kanaler for markedsføring av destinasjonen, skriver de i en pressemelding.

Turistminister David Pérez på Tenerife forklarer at øya skal bruke spill og digitale kanaler for å lære turister mer om destinasjonen. Dette skal gjøres ved hjelp av Formagame, som tilbyr digitale opplevelser og spill for å markedsføre produkter og tjenester.

– Reisende kan selv teste sin kunnskap og oppdage destinasjonen gjennom spill og ved å se ekte omgivelser på øya som de kan oppdage under neste besøk, sier Pérez.

I en webserie skal reisebyråer og bedrifter settes fokus på gjennom markedsføringen.

I sin pressemelding skriver øyrådet på Tenerife at øya blir en pionér innen bruk av ny teknologi og digitale formater for markedsføring.

Gjennom spillopplevelser som bruker Formagame-metoden kan brukerne aktivt delta i interaktiv underholdning, samtidig som de lærer mer om destinasjonen, i følge øyrådet, som har stor tro på prosjektet.