Administrerende direktør i Sunclass Valdemar Warburg. Foto: Sunclass Airlines/Spies

Får flunkende nytt fly: –⁠ En stor oppgradering

– Jeg er full av forventninger til dette flyet, det samme er kollegene mine på tvers av organisasjonen. Nå gleder vi oss bare til å ønske de første ferierende velkommen om bord, sier administrerende direktør i Sunclass Airlines Valdemar Warburg.

Publisert Sist oppdatert

Se bildeserie i bunnen av saken.

Charterselskapet Sunclass Airlines har tatt imot sin første Airbus A330-900neo, med kapasitet på hele 385 passasjerer. Det nye stoflyet skal settes inn i sommer på flere ruter, og til vinteren skal det også brukes på ruter til Gran Canaria.

Ifølge selskapet som flyr Ving-gjester på ferie er det en betydelig satsning for å modernisere flyflåten som ligger bak. Innen 2030 skal hele flåten bestå av maskiner fra Airbus sin neo-serie.

Den første turen er planlagt fra Stockholm til Mallorca den 17. juni.

–Vi har gledet oss i mange måneder til å ønske det nyeste medlemmet av Sunclass-familiens flåte velkommen. Det vil være en stor oppgradering at vi nå kan betjene våre 1,3 millioner årlige chartergjester med enda et kraftig flyprodukt, selv i en enda stillere, mer komfortabel og ikke minst CO2-reduserende versjon, sier administrerende direktør i Sunclass Airlines Valdemar Warburg.

Ifølge Sunclass slipper A330-900neo ut 23 prosent mindre CO2 per passasjerkilometer, sammenlignet med dagens A330-fly som det nye erstatter.

– Jeg er full av forventninger til dette flyet, det samme er kollegene mine på tvers av organisasjonen. Nå gleder vi oss bare til å ønske de første ferierende velkommen om bord den 17. juni, sier han.

Selskaper venter også på to nye A321-fly fra Airbus med plass til 215 passasjerer. De skal ankomme til høsten, opplyser selskapet.

Mye krøll for Sunclass

I vinter har mange Sunclass-passasjerer blitt møtt med skuffelse på grunn av innleide fly og mannskap fra andre selskaper.

Det er resultatet av at et Airbus A330-300-fly måtte på vedlikeholdstur. Denne skulle bare ta noen uker, men endte opp med å ta ti måneder.

– Det er ennå ikke på plass, men om bare noen dager er dette flyet i rute igjen. Det gleder vi oss til, sa Ving-sjef i Norge, Marie-Anne Zachrisson, til Flysmart24 i forrige uke.

Powered by Labrador CMS